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우리 팀(프로젝트)을 소개합니다. (Introduction of project and division)
"Good to Great!"
KRAFTON / PUBG는 Top-down을 통해서는 명작을 만들 수 없고, 유능한 팀과 이를 서포트해 줄 수 있는
시스템이 결합되어야지 "지속 가능한 명작 제작" 을 만들 수 있다고 생각합니다.
Game Dev Accelerator Dept.는 개발팀이 더욱 좋은 게임을 만들 수 있도록 회사가 제공하는 시스템으로서,
다양한 개발 경험을 가진 사람들이 모여 그들의 경험과 전문성을 기반으로 개발팀이 명작을 만들 수 있도록
돕고, 회사가 게임 개발과 관련하여 더욱 좋은 선택을 할 수 있도록 조언합니다.
"Good to Great!"
KRAFTON / PUBG believes that a masterpiece cannot be made through a top-down approach and we need talented teams and a system that can support them to make “a long-lasting masterpiece”.
As a system KRAFTON provides to ensure development teams can make better games, the Game Dev Accelerator Dept. has members with diverse development experiences who have come together to help make masterpieces based on their experience and expertise, while also giving advices on game development so that the company can make a better choice.
우리 팀과 함께할 미션을 소개합니다. (Responsibilities)
게임을 제작하는데 있어서 게임의 핵심이 되는 코어 플레이는 Creator의 영역인 동시에 유저를 통해 검증해야만
하는 도전이지만, 그 외 제작 영역은 경험이 많은 분들이 전체 효율을 상승시킬 수 있는 영역입니다.
Game Dev Accelerator Dept.는 개발 경험이 많은 연륜과 경험을 갖추신 분들이 모여있는 조직으로 본인의
경험과 전문성을 바탕으로 신작 개발팀의 제작 효율을 향상시키는데 도움을 줍니다.
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직접제작지원 : 개발팀이 직면한 여러가지 문제를 해결하기 위해서 개발 파이프라인 셋팅, 게임디자인 리뷰,
- 개발전략 및 이에 맞는 개발방식 제안 등과 같은 다양한 high-level업무를 진행합니다.
- 게임 파이프라인 강화 지원 : 내부/외부 신작 게임 분석에 참여하여 Creativity, Feasibility, Potential Growth
- 관점에서 인사이트 공유하여 회사 방향성에 맞는 파이프라인을 갖추는데 기여합니다.
- Good to Great을 위한 유의미한 Input 제시 : 제작을 하다보면 개발리더들은 제작현실과 더 나은 게임의
- 중간 어느 부분에서 타협을 하게 됩니다. Game Dev Accelerator Dept.의 구성원은 개발팀이 개발 중인 게임이
- Good Game에서 Great Game이 되기 위해 필요한 부분이 무엇인지 고민하고 이를 실행 하기 위한 기획, 아트,
- 엔지니어링 관점에서의 현실적인 아이디어를 제시합니다.
Core play is challenging because it is the core of a game when making games, but also it is a field of creator and has to be verified through users. However, the overall efficiency of other production areas can be further enhanced with experienced members.
As an organization that consists of members with lots of development experience, the Game Dev Accelerator Dept. helps improve production efficiency of development teams working on new titles based on the members’ experience and expertise.
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Provide direct production support: In order to resolve various problems faced by the development team,
- different high-level duties are implemented, including setting up development pipeline, reviewing game
- design, and suggesting development strategies and suitable development method.
- Support strengthening game pipeline: Participate in internal/external analysis of new titles to share insights
- from the perspective of creativity, feasibility and potential growth, contributing to establishing a pipeline
- that suits the company’s direction.
- Provide meaningful inputs to go from good to great: During the production process, development leaders
- will have to compromise between the reality of production and making a better game. The members of the
- Game Dev Accelerator Dept. suggest realistic ideas from the perspective of planning, art and engineering
- to think about what is needed for the game currently being developed to go from being a good game to
- a great game and how to implement it.
이런 경험을 가진 분과 함께 성장하고 싶습니다! (필수요건) (Requirements)
- 게임 개발 경험 15년 이상 * Art, Tech, Creative(기획) 등 분야 무관
- PD, AD, CD, TD 혹은 개발팀의 주요 리더로서 프로젝트를 런칭하고 라이브 서비스를 해본 경험이 있는 사람
- 15+ years in game development *All fields including Art, Tech, Creative (Game Design) ,etc.
- Experience in launching a project and doing live service as a PD, AD, CD, TD or a key development team
- leader
이런 경험들이 있다면 저희가 찾는 그 분입니다! (우대요건) (Preferred qualifications)
- 개발 전문가로서 투자 심사에 참여하거나, 자문 서비스를 제공한 경험이 있는 사람
- Experience of participating in investment appraisal or providing advisory service as a development expert
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